1 Ocak 2009 Perşembe

HP Yazılım’dan CIO’lara tam destek



Bilgi teknolojisi strateji yöneticileri (CIO) içinde bulunduğumuz zorlu ekonomik koşullarda eskisinden daha fazla baskı altındalar. Eskiye göre oldukça daralan bütçeler içinde maliyetlerini daha fazla düşürme çabalarının yanı sıra şirketin rekabet avantajına da katkıda bulunmakla yükümlüler. Bunun için düşük bütçelerle, rekabette güçlendirecek BT yatırımlarını çok kısa süreler içinde uygulamaları da gerekiyor.

HP Yazılım, BT strateji yöneticilerinin bu zorlukları aşarken yanlarında olup, onlara destek olmak için kolları sıvadı ve bu amaçla CIO’ların yükünü hafifletecek yeni çözümlerini duyurdu. HP Yazılım’ın 9 Aralık 2008’de Viyana’da düzenlenen HP Software Universe etkinliğinde duyurulan bu çözümler sayesinde CIO’lar rahat nefes alabilecekler.

Software Universe’de duyurulan çözümler şunlar:

• Gelişmiş İş Teknolojisi Optimizasyonu (Business Technology Optimization) yazılımı: Maliyetleri azaltırken, rekabet avantajını güçlendirecek BT projelerinin hızla uyarlanmasına ve hayata geçirilmesine olanak tanır.

• HP Kalite Merkezi 10.0: Projelerin sunacağı iş değerlerini belirleyerek yüksek değer yaratan projelere öncelik verilmesini, projelerdeki bütün parçaların paylaşılmasını ve yeniden kullanılmasını sağlar. Tek bir platformda ister ve test yönetimi, işlev ve güvenlik testleri ve hata yönetimine olanak tanır. Sonuçta milyonlarca dolarlık tasarruf edilmesine yardımcı olur.

• HP Evrensel Yapılandırma Yönetimi Veritabanı 8.0 ve İş Teknolojisi Optimizayonu entegrasyonu: Sistem arızası, hizmet çalışmama süresi, zayıf son kullanıcı deneyimi gibi olayların iş etkisine bağlı olarak önceliklendirilmesini, sorun çözümünün hızlandırılmasını, iş hizmetleri kapsamında uçtan uca bir görünümün elde edilmesini sağlar. Sonuç olarak karar verme işlemlerini hızlandırır ve verimliliği artırır.

• Hizmet olarak Yazılım (Software-as-a-Service) kapsamında yazılım ürünleri: Büyük başlangıç maliyetleri ve eğitim gerekmeksizin, uygulamaya alma ve değer elde etme sürelerini hızlandırarak, müşterilerin HP’nin pazar lideri yazılım çözümlerinden daha düşük maliyetle ve hemen yarar sağlamalarına olanak tanır.

“Bu çözümler sayesinde CIO’lar bu zorlu ekonomik koşullarda daralan bütçelerine rağmen maliyetleri azaltabilir, riski hafifletebilir ve gelir üretebilirler, dolayısıyla daha iyi iş sonuçlarının elde edilmesini sağlayabilirler. Ayrıca şirketlerini normal iş döngülerine geri dönüldüğünde daha fazla rekabet avantajına sahip olacak bir konuma getirebilirler,” diyen HP Türkiye Yazılım Grubu Müdürü Tayfun Topkoç daha iyi iş sonuçlarına ulaşmak üzere sunulan çözümlerin sağladığı olanaklarla CIO’ların elde edebileceği avantajları ise şu şekilde sıraladı:

• Yatırımların sunacağı iş değerine bağlı olarak önceliklendirilmesi sayesinde BT harcamalarını kontrol altına almak;

• Hizmet sunumu işlevlerinin merkezileştirilmesiyle değişen iş ihtiyaçlarına esnek bir şekilde yanıt vermek ve tekrarları ortadan kaldırmak; ve

• En iyi uygulamalar ve otomasyon sayesinde standartlaşma sağlayarak kaliteyi artırmak ve maliyetleri düşürmek.

Diğer HP hizmetleri
HP’nin EDS Test ve Kalite Güvencesi Hizmetleri yazılım hatalarından kaynaklanan sistem kesintileri riskini azaltmak üzere iş tekrarını azaltıp verimliliği ve kaliteyi artırarak sistem mühendisliği süreçlerini optimize eder. Bu hizmetler müşterilerin teknoloji yatırımlarından daha yüksek iş değeri elde etmelerine yardımcı olmak üzere kanıtlanmış süreçleri, uçtan uca test yeteneklerini ve global mükemmellik merkezlerindeki test profesyonellerinin derin uzmanlığını birleştirir.

HP İş Teknolojisi Optimizasyonu çözümleri ile 30 milyon dolardan fazla tasarruf
HP’nin sponsorluğunu üstlendiği bir IDC İş Değeri Aydınlatma Çalışmasında (Business Value Spotlight Study) lider sağlık hizmetleri sağlayıcısının HP BTO çözümleri kullanarak üç yıl içinde 30 milyon dolardan fazla tasarruf sağladığı ortaya çıktı. (1)

HP Yazılımlarını kullanmaya başladığından bu yana şirket iş uygulaması performans sorunu sayısını belirgin oranda azalttı ve daha yüksek hasta güvenliği düzeyine ulaştı. Şirket artık müşteri tabanını artırabiliyor ve daha fazla hastaneye sağlık çözümleri sunabiliyor, sonuçta gelirini artırıyor. Ayrıca şirket reçete hazırlama hata oranını yüzde 80 oranında düşürmüş ve personel verimliliğini yüzde 25 oranında artırmış durumda.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder